De meest effectieve call-to-actions op Twitter

Call-to-action #1: Download

Als je merk downloadbare content beschikbaar stelt, vraag dan aan je volgers om deze te downloaden en zet ook de URL in je tweet. Twitter gebruikers zullen dan gemiddeld 13 procent meer naar je site doorklikken. Motiveer uiteraard waarom je volgers je content moeten downloaden en geef duidelijke instructies. Je kan ook een deadline toevoegen om twijfelende volgers over de streep te trekken.

Call-to-action #2: Retweet

Via retweets worden je Twitter volgers merkambassadeurs die je boodschap verspreiden. Een coole wedstrijd of een rake statement zal sneller retweets krijgen. Het onderzoek van Twitter toonde aan dat Promoted Tweets die vroegen voor een retweet gemiddeld 311 procent meer getweet werden. Het woord “Retweet” deed het overigens opvallend beter dan de afkorting “RT”.

Call-to-action 3: Volg

Meer Twitter volgers geven je merk uiteraard een groter bereik. Promoted Tweets waarbij gevraagd werd om het merk te volgen, resulteerden in gemiddeld 258 procent meer volgers. Benadruk wel steeds de voordelen die Twitter gebruikers krijgen door je te volgen. Je kan bijvoorbeeld ook een wedstrijd koppelen aan je volgverzoek.

Call-to-action #4: stel een vraag

Twitter gebruikers laten graag van zich horen. Promoted Tweets waarin een vraag gesteld werd, resulteerden in gemiddeld 334 procent meer replies. Gebruik een menselijke toon en ga in dialoog met je volgers. Ze zullen zich persoonlijk aangesproken voelen en op je vraag antwoorden.