Bedrijfsprofiel mogelijk op Instagram

Sinds kort is het mogelijk om (net als op Facebook) een bedrijfsprofiel aan te maken op Instagram, met functies als de statistieken van je doelgroep en contactbutton. Instagram werd al steeds vaker gebruikt door bedrijven. Het is dan ook het sterkst groeiende social media kanaal! Instagram speelt hier goed op in en maakt het voor bedrijven nog aantrekkelijker door meer mogelijkheden te bieden, zoals adverteren.

Bedrijfsprofiel
Met het bedrijfsprofiel op Instagram kun je bruikbare informatie over je volgers vinden. Waneer zijn ze online, wat is hun locatie, geslacht en leeftijd. Hierdoor kun je gericht adverteren voor de juiste doelgroep, maar kun je ook zien wanneer je het beste je content kunt inplannen. Ook kun je terugvinden hoeveel weergaven je post heeft gegenereerd en welke het best gescoord heeft.

Adverteren op Instagram
Adverteren op Instagram is voor elk bedrijf mogelijk. Er zijn drie typen Instagramadvertenties: een foto-advertentie, een carrousel-advertentie waarbij je door meerdere afbeeldingen kunt swipen en een video-advertentie van 30 seconden. Daarbij kun je ook call-to-action buttons toevoegen aan je advertentie: ‘shop now’, ‘install now’, ‘sign up’ en ‘learn more’.

Waarom adverteren op Instagram?
Uit onderzoek blijkt dat Instagram gebruikers vaker doorklikken op een advertentie dan op andere social media kanalen. En omdat er nog maar weinig bedrijven adverteren via Instagram, valt je advertentie eerder op en zijn de tarieven nog relatief laag. Bovendien heeft Instagram een enorm bereik, vooral onder de jongere doelgroep.

Nieuwe ontwikkelingen op Instagram
Dynamic Product Ads zijn nieuw op Instagram. Bij Facebook was het al wel eerder mogelijk. Dynamic Product Ads zijn advertenties die bijvoorbeeld producten laten zien met de juiste omschrijving waar iemand eerder naar gezocht heeft. Heek gemakkelijk om gericht te adverteren dus!

Bron: Scooperz