Share your story

Waardevolle content plaatsen op Social Media…

Het blijft lastig om met grote regelmaat goede berichten te plaatsen op social media, of dat nu voor Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter etc is. Want hoe zorg je nu dat je berichtjes je doelgroep aanspreken of dat je boodschap gelezen wordt?

Daar zijn een paar eenvoudige tips voor!

• Zorg dat je bericht een pijnpunt raakt; ofwel, waar loopt je doelgroep tegen aan. Wat kan bijv. een probleem zijn, waar jij een oplossing voor kunt bieden.

• Speel in op de wensen van je doelgroep, waar droomt deze van of wat staat op de wensenlijst. Speel hierop in door voorbeelden te laten zien van wat je te bieden hebt op dit gebied.

• Story telling; zorg dat je bericht verpakt is in een leuke en herkenbare tekst, het “oh-ja”-effect zorgt voor interesse in je boodschap.

• Breng een personal touch in je berichten, zodat het niet alleen zakelijk is, maar je ook de mens achter je bedrijf kunt laten zien. Met dezelfde wensen of obstakels als je doelgroep. Dit zorgt voor herkenning en verbinding.

• Deel je content via de verschillende kanalen op, maar zorg dat je niet alleen verkoopt, maar ook waardevolle informatie deelt van anderen. Zo kun je laten zien dat je objectief bent en waardevol om te volgen om op de hoogte te blijven van nieuwtjes.

• Laat zien dat je expert bent en betrouwbaar, ben transparant. Wie koopt er nu niet het liefst producten bij mensen of een bedrijf waar ze van op aan kunnen!

• Speel in op actualiteit, bijv met feestdagen, maar ook het nieuws kan je helpen om een link te maken in je berichten naar je product of informatie.

• Humor! Als je moet glimlachen om een bericht, zul je de volgende keer ook makkelijker geneigd zijn deze berichten te lezen, dat geldt ook voor je doelgroep.

• Zorg voor mooie foto’s, aantrekkelijk beeld zorgt dat je bericht opvalt en dat je boodschap eerder gelezen wordt. En wissel dit af met af en toe een filmpje.