Wat werkt er niét meer op social media!

Leuk om ook te lezen wat niet meer werkt op social media!
Bijvoorbeeld:

Kwantiteit boven kwaliteit
Jarenlang was het de gewoonte om zo veel mogelijk content te plaatsen om maar gezien te worden, met blogs aan de top van de lijst. Langzamerhand komt er nu het besef dat de inhoud veel belangrijker is dan het volume. Als je inhoud namelijk niet interessant genoeg is of niet aansluit op je doelgroep dan streef je je doel voorbij. Focus op één onderwerp voor elke (blog)post en zorg ervoor dat elk stuk een specifiek doel dient en waarde toevoegt aan je klanten en prospects.

Pop ups
Pop-ups zijn al een aantal jaar populair op sites, maar consumenten zijn er steeds sneller toe geneigd ze te blokkeren. Tegenwoordig worden pop-ups ook bestraft door zoekmachines in je resultaten. Hoewel ze effectief kunnen zijn in kleine hoeveelheden (wanneer ze daadwerkelijk waarde toevoegen voor je doelgroep), is de negatieve ervaring van je doelgroep groter als ze een groot deel van de tijd van een gebruiker op de site in beslag nemen en dus irritatie opwekken.

Facebook resultaten dmv organische zichtbaarheid
(ofwel, Facebook laat berichten van je bedrijf heel weinig zien als je het bericht niet promoot!) Facebook is in toenemende mate “pay-to-play” geworden. HubSpot-onderzoek toont zelfs aan dat slechts twee tot zes procent van je Facebook-fans de inhoud van je merk zullen zien. Het is dus nodig om berichten te posten en te adverteren of promoten voor je pagina om nieuwe volgers (en klanten) te krijgen.

Content zonder afbeeldingen
Een recente studie analyseerde 1 miljoen Google-zoekresultaten en ontdekte dat pagina’s met ten minste één afbeelding betere posities hadden dan inhoud zonder afbeeldingen. Om je afbeeldingen voor SEO te optimaliseren moet je wel met het volgende rekening houden:
– Bestandsnaam: controleer de naam van je afbeelding voordat jedeze uploadt naar je website of social media. Bestandsnamen moeten informatief zijn en de afbeelding beschrijven, dus geen algemeen nummer van je camera! probeer in een paar woorden te beschrijven waar de afbeelding over gaat en gebruik die als de bestandsnaam.

-Bestandsgrootte:  Over het algemeen geldt dat hoe kleiner de afbeelding is, hoe beter. Het duurt langer om grote afbeeldingen te laden, met mogelijk negatieve gevolgen voor de gebruikerservaring.

– Responsieve beelden: afbeeldingen responsief maken, zorgt ervoor dat ze correct laden op elk type apparaat. Als je WordPress gebruikt, maakt dit automatisch een aantal kleinere afbeeldingen in verschillende grootten en toont deze aan gebruikers, afhankelijk van het apparaat dat ze gebruiken.

– Alt-tekst: Alt-tekst helpt de crawlers van zoekmachines om te weten waar uw afbeelding over gaat. In Alt-tekst wordt de inhoud van een afbeelding voor dit doel beschreven, maar ook om mensen met een visuele beperking te helpen en het beeld niet te zien. Houd bij het maken van ALT-tekst het volgende in de gaten: Gebruik geen streepjes in uw alternatieve tekst. Schrijf normaal en beschrijf de afbeelding. Gebruik een paar sleutelwoorden die relevant zijn voor de inhoud van de pagina. Houd je alt-tekst kort en to the point.

Nep recensies is ook geen goed plan
90 % van de consumenten maakt gebruik van online beoordelingen om hun aankoopbeslissingen te nemen. In het verleden waren neprecensies overal online en blijven ze op sommige sites achter. Tegenwoordig echter, zijn de meeste consumenten verstandig genoeg om te zien wat echt is en wat niet in termen van beoordelingen. Hoewel bedrijven zullen blijven proberen om klanten te verdienen met neprecensies, verwachten we dat ze in 2018 nog strengere straffen zullen ontvangen, waardoor er minder neprecensies worden geproduceerd.

 

Bron: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/2017-12-21-5-digital-marketing-trends-that-will-disappear-in-2018