Belang van goede omslagfoto op Facebook

De eerste indruk van je zakelijke Facebookpagina wordt grotendeels bepaald door je omslagfoto en profielfoto/logo.
Het is dus zeker goed om hier over na te denken. Er zijn zelfs artikelen bij Frankwatching bijvoorbeeld die beweren dat 82 procent van het MKB dat op maat gemaakte Facebook-omslagfoto’s gebruikt,  een groei zag in het aantal likes.

Hoe maak je nu een effectieve omslagfoto?

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden bij het design van een effectieve omslagfoto voor je bedrijfspagina. Want hoe maak je de juiste Facebook-omslagfoto, zodat je de cijfers beïnvloedt?

Zorg ervoor dat je afbeelding de juiste afmetingen heeft en van hoge kwaliteit is: je wilt geen vage pixelfoto’s bovenaan je Facebook-pagina. De Facebook-omslagfoto heeft eenvoudige afmetingen: 1702 x 630 pixels bij 72 dpi. De omslagfoto verschijnt dan wel in 851 x 315 pixels, maar de extra pixels geven je een mooi scherp beeld.

Gebruik RGB color mode en niet CMYK, zodat de kleuren op beeldschermen goed worden weergegeven.

Let er op hoe de cover samenvalt met de profielfoto: de linkerbenedenhoek van de omslagfoto valt weg achter de profielfoto. Daar wil je niet iets belangrijks hebben staan!

Trek de aandacht in 1 ogenblik, de afbeelding moet eenvoudig, maar aansprekend zijn. Kleurrijke omslagfoto’s en omslagfoto’s met gezichten werken vaak goed.

Laat je omslagfoto aansluiten bij je huisstijl. Online moet je een eenduidig merkbeeld uitstralen, in websites, advertenties, maar ook social media. Met een herkenbaar ontwerp bouw je een aan een sterker merk herkenbaarheid. Geef dus de cover dezelfde uitstraling mee als het logo, de website en advertenties en dus je huisstijl

Sinds vorig jaar zijn er call-to-action-buttons die je kunt toevoegen aan je bedrijfspagina’. Er zijn zeven verschillende buttons waar je uit kunt kiezen om vanuit je omslagfoto op te roepen tot actie: ‘Boek nu’, ‘Contact met ons opnemen’, ‘App gebruiken’, ‘Game spelen’, ‘Shoppen’, ‘Registreren’ of Video bekijken’ – voor ieder wat wils! De button kun je linken naar de url van je keuze.

Wat kun je nog meer doen met je omslagfoto:

Je kunt een actie promoten.
Deel leuke nieuwtjes van je bedrijf of product, maak mensen nieuwsgierig en geïnteresseerd om naar je website te gaan kijken.
Laat medewerkers zien in je omslagfoto, dit geeft je bedrijf een persoonlijk gezicht en geeft vertrouwen.
Laat je successen zien, heb je een prijs gewonnen, of ben je er voor genomineerd, laat het horen!
Introduceer nieuwe producten of diensten, informeer.
Wissel regelmatig van coverfoto, om te blijven verrassen en blijf ook up to dat met eventuele acties of events.

 

Bron: 99designs

Geef een reactie