Call to action button op je Facebook pagina

Hoe plaats je een Call To Action button op je Facebook omslagfoto?
Je omslagfoto is een belangrijke eyecatcher van je Facebookpagina. Deze zorgt voor de eerste indruk van je bedrijf of product op Facebook. Sinds kort is het ook mogelijk er een Call To Action knop op te zetten, zodat mensen met 1 klik contact met je kunnen opnemen, zich kunnen aanmelden voor een event, kunnen gaan shoppen op je website etc.

Het was al mogelijk een link te maken in je omslagfoto. Hiermee is wel noodzakelijk dat er dan een Call To Action en een link te zien zijn in de beschrijving van de foto, zodat duidelijk is wat deze call to action inhoud. Deze link maak je eenvoudig door op de omslagfoto te klikken en dan op ‘bewerken’.

De nieuwe verbetering door Facebook is nu een knop die al op de omslagfoto staat, die je bezoekers in actie gaat zetten. Als je op die knop klikt, en dan op ‘Aanzet tot actie’, dan kun je kiezen wat voor soort knop je zou willen hebben. Je kunt bijvoorbeeld voor registreren kiezen als je wil dat mensen zich aanmelden voor je nieuwsbrief. Bij het veld ‘website’ zet je de url van de landingspagina. Het veld ‘Mobiele website’ is optioneel. (Als jouw website niet geschikt is gemaakt voor mobiel, kun je hier een andere url plaatsen. Maar je website is tegenwoordig beter wel geschikt voor mobiele apparaten, zoals een smart phone of tablet. Google gaat namelijk sites die niet “responsive” -gereed voor mobiele weergave- minder goed waarderen.)

Daarna klik je op volgende en hier kun je kiezen waar je wilt dat mensen terecht komen als ze op de knop klikken op een mobiel apparaat. Kies hier ook voor website, als je website tenminste geschikt is om te bekijken op een mobiel apparaat. Dan klik je op maken en het resultaat is een effectieve call to action knop op je omslagfoto.

Let er op dat de pagina waar je naar verwijst op je site wel correspondeert met de omslagfoto. Als iemand op de knop klikt moet deze pagina wel relevant en herkenbaar zijn, anders klikken mensen weg.

Zorg er ook voor dat je omslagfoto een goede beschrijving heeft, zodat als mensen niet op de call to action knop klikken, maar op de omslagfoto zelf, ze ook een link zien naar de desbetreffende pagina.
Rechts op je pagina kun je meteen zien hoe vaak er op de knop is gedrukt. Succes!

Geef een reactie