Instagram is acht jaar geleden begonnen en in die tijd zijn er regelmatig nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Zoals Instagram Stories . Hiermee kun je voor een korte tijd foto’s en video’s delen. De duur van zo’n weergave is een aantal seconden en zijn na het bekijken niet meer zichtbaar. Intussen is er steeds meer mogelijk met deze Instagram stories, zoals stickers en hoogtepunten. Door deze toevoegingen zijn er op Instagram veel mogelijkheden om je product of verhaal te communiceren.
Weet je nog niet goed wat je er mee kunt doen? Hier wat tips:
Bedenk dat elk social media kanaal zijn eigen benadering nodig heeft, aangezien ieder kanaal zijn of haar eigen doel en input heeft. Instagram Stories is dan wel een onderdeel van Instagram, maar doordat de content die hierin wordt getoond anders is dan die van een Instagram feed, heeft Instagram Story haar eigen invulling en strategie nodig.
Instagram Stories ondersteunt zowel foto’s als video’s, maar zoals ook op andere kanalen leveren video’s meer resultaat op. Deze video’s zijn namelijk meestal video’s die je niet snel op je feed zet, en dus zorgt voor afwisseling. Hierdoor is het dan ook belangrijk om Instagram Stories anders te benaderen dan je gebruikelijke berichten. Speel bijvoorbeeld inop een actuele gebeurtenis, denk hierbij aan een bezoekje aan een terras bij onverwacht mooi weer, laat je nieuwe tuinmeubels zien, of voorjaarscollectie kleding om in te spelen op deze actualiteit. Dit is sterke content voor een Instagram Story.
Met de stickers in Instagram Stories kun je je story onderbouwen en je kunt de aandacht van je volgers hiermee pakken en meer . Het voegt net dat ene toe aan jouw interactie aangaan. Je kunt bijvoorbeeld vragen om reacties of met een poll de voorkeur van je volgers laten aangeven. Hiermee krijg je meteen inzicht in populariteit van bijvoorbeeld een nieuw product of collectie. Andersom kan ook, je kunt de volgers de mogelijkheid geven om vragen aan jou te stellen.
In Instagram Story kun je doorlinken naar je website. Hier heb je echter wel meer dan 10.000 volgers nodig op een bedrijfsprofiel tenzij je een geverifieerd account hebt. Genoeg input om uit te proberen 🙂