LinkedIn bedrijvenpagina

Ook LinkedIn staat niet stil en de accounts hebben weer nieuwe mogelijkheden. gebruik je LinkedIn al voor je zakelijke doeleinden?
In Nederland gebruiken meer dan 7 miljoen mensen dit social media kanaal.

Hoe kun je jouw doelgroep nu het beste gebruiken?

Zorg dat je herkenbaar bent en met regelmaat posts plaatst. Zorg er voor dat je niet alleen je eigen product hierin wil verkopen, maar geef ook informatie uit de markt. Zo bereik je dat mensen je ook gaan volgen. Maak bijvoorbeeld gebruik van een content kalender om in te spelen op actualiteit die voor jouw doelgroep interessant is.

Laat je posts en afbeeldingen of video goed herkenbaar passen bij je nadere online activiteiten en huisstijl om zo makkelijk en professioneel een herkenbaar merk neer te zetten.

Er zijn ook weer nieuwe opties voor je LinkeIn pagina. Een er van is een geüpdate bedrijfspagina. Hiermee kun je nu ook met je mobiel jouw pagina bewerken. Daarnaast kun je als bedrijf nu ook de verhalen van je medewerkers taggen, wat eerst niet mogelijk was.

Maak gebruik van video op LinkedIn, Net zoals op Facebook heeft ook video meer aandachtswaarde bij de bezoeker

Vraag je medewerkers op LinkedIn. Zij kunnen je merk uitdragen en verspreiden. Geef ze tips of voorbeelden van content om te kunnen delen, zodat via hun netwerk je berichten ook verspreid worden. Bovendien kun je zo ook vanuit inside wat van je bedrijf laten zien. Laat bijvoorbeeld een korte video zien van hoe je jouw bedrijf als bezoeker binnenkomt en wat je medewerkers doen.

Met de nieuwe bedrijfspagina kun je ook verhalen delen van medewerkers. Hiermee creëer je unieke content voor je bedrijfspagina, en kun je via je medewerkers je medewerkers je merk laten versterken.

Gewoon doen, blijf actief online, volg soortgelijke bedrijven en blijf op de hoogte…