5 Tips voor een LinkedIn Company Page

Op de bedrijfspagina van LinkedIn kun je informatie delen, interactie aangaan met je volgers en kun je op een professionele manier het bedrijf en medewerkers laten zien (deze moeten dan wel gekoppeld zijn aan de company page). Maar wat kun je er nu nog meer mee?

1. Showcase pages
Een showcase page is een aparte pagina die aan jouw company page gekoppeld is. Hiermee kun je een specifiek gedeelte van je bedrijf laten zien met content voor een publiek dat specifiek in dat onderwerp geïnteresseerd is. Dit kan bijvoorbeeld een pagina voor een merk, campagne of ander initiatief zijn. Interessant voor bedrijven die verschillende typen klanten bedienen of te maken hebben met verschillende stakeholders.

2. Banner invullen
De banner op een LinkedIn company page is waarschijnlijk het eerste wat een bezoeker ziet. Het rechthoekige beeld in het midden is dé blikvanger, maar wordt vaak nog niet optimaal benut. Waarom zou je dit beeld niet gebruiken om op te roepen tot actie of een actueel item onder de aandacht te brengen? Ook is het aan te raden deze met enige regelmaat te veranderen en in te spelen op actualiteit. Communiceer bijvoorbeeld een evenement dat je binnenkort organiseert, of een tijdelijke aanbieding. Ook als een vacature hebt, kun je deze in de banner op te nemen. Gemiddeld is namelijk 58% van de volgers van een company page hierin geïnteresseerd. Je logo hoeft in een banner weer niet te zien te zijn, deze staat er namelijk al naast. Website of  telefoonnummer kan dan wel wel vernoemd worden.

3. Notificaties
Vergeet niet je meldingen bij te houden van je bedrijvenpagina. Reageer snel op vragen of reacties. Laat zien dat je professioneel en oplettend bent, zo blijft je pagina interactief.

4. Je volgers
Kijk regelmatig naar de analytics van je pagina. Hoe vaak is deze bekeken? Hoeveel volgers zijn er bijgekomen? Kijk vooral goed naar de visitor– en follower demographics. Deze staat standaard op het senioriteitsniveau, maar je kunt ook zien uit welke branche men afkomstig is en in welke functie. Komen deze gegevens overeen met de doelgroep die je voor ogen hebt? Zo nee, dan is het aan te raden om goed te kijken naar jouw eigen activiteiten. Biedt je jouw doelgroep wel de juiste/genoeg informatie?
Als je nog niet veel volgers hebt, kan het ook handig zijn om je volgers te bekijken. Dit doe je door rechtsboven op het aantal volgers te klikken. Loopt de lijst door en neem eens contact op met een aantal van hen. Hoe zijn zij bij jouw bedrijf terecht gekomen? Wat verwachten ze voor informatie? Aan de hand van die informatie kun je je berichten weer inrichten om zo meer volgers aan te trekken.

5. Campagnes
Waar veel bedrijven geld en energie steken in Facebook advertising, lijkt het voeren van campagne op LinkedIn nog bijzaak. En dat is jammer, want zeker voor B2B-bedrijven zijn er genoeg kansen! Je kunt namelijk, vanuit je pagina, heel gericht aandacht vestigen op je activiteiten, je bereik vergroten en leads genereren. Dit is zeker niet alleen weggelegd voor de grote bedrijven, maar ook voor mkb!

 

PS: Het lijkt erop dat LinkedIn binnenkort komt met een update van de company pages. Je vindt in deze blog een sneak preview van de 3 belangrijkste veranderingen.

 

Bron: 
Sebastiaan Nagel, SocialBlooming